flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Правила поведінки працівника суду

                                                           ЗАТВЕРДЖЕНО                   

                                                           Наказ керівника апарату

                                                       Рахівського районного суду

                                                           від  30 грудня 2010 року №159

 

Правила поведінки працівника

Рахівського районного  суду Закарпатської області


Преамбула


Метою цих Правил є встановлення стандартів моральної цілісності та відповідної поведінки працівників суду, які ґрунтуються на дотриманні особистої, професійної та організаційної етики задля підтримання авторитету, незалежності і ефективності судової влади, підвищення довіри громадськості до суду.

Ці правила встановлюють загальні вимоги поведінки працівників суду, якими вони мають керуватись під час та поза виконанням своїх службових обов’язків.

Вимоги щодо поведінки судових службовців окремих категорій повинні відповідати вимогам, що встановлені цими правилами.

 Розділ І. Загальні положення

 1.1. Ці Правила поширюються на будь-яку особу, яка працює в суді, крім суддів. На державних службовців суду, крім цих Правил, поширюються також Загальні правила поведінки державного службовця.

 1.2. Ці Правила є додатковим документом до політики, процедур та положень угод про працевлаштування працівників суду.

 1.3. Правила є складовою умов праці, невід’ємною частиною посадових інструкцій, положень та угод, що регулюють працевлаштування працівників суду, після того, як вони підтвердять своє ознайомлення та згоду їх виконувати з моменту прийняття їх  на роботу до суду відповідно до законодавства України.

 1.4. Працівник суду повинен дотримуватися високих стандартів поведінки з метою забезпечення незалежності судових органів.

 1.5. Працівник суду повинен вимагати дотримання цих Правил від інших працівників, які йому підпорядковані.

 

Розділ ІІ. Особиста етика

 2.1.  Загальні положення

Стандарти етичної поведінки працівника суду базуються на нормах життя у суспільстві та поваги до гідності людини.

 Втратою гідності працівника суду може бути кожен вчинок, який принижує гідність його/її як людини та негативно впливає на авторитет і довіру до нього/неї у професійній сфері, як працівника суду, та до суду як конкретної державної установи, і як інституту судової влади в цілому.

 2.2. Повага до відвідувачів суду

       Кожен працівник суду повинен:

 2.3. Повага до колег

        Працівник суду зобов’язаний  :

 2.4. Толерантність

        Працівник суду повинен:

 

Розділ ІІІ. Стандарти поведінки працівника суду

 3.1. Законність

        У своїй службовій діяльності та поза службою кожен   працівник суду зобов’язаний:

 3.2. Професіоналізм (оперативність роботи, ввічливість, добрі навички усного спілкування, пунктуальність, виконання вимог ділового етикету, культура телефонних переговорів, роботи в команді, постійне навчання, повага до інших, сумлінне виконання своїх обов’язків, ефективне використання робочого часу)

        Працівник суду повинен:

        Професійний підхід працівника суду до роботи з колегами та відвідувачами може бути продемонстрований через його оперативну роботу до досягнення результату, добрі навички письмового спілкування, добрі    навички усного спілкування, пунктуальність, дотримання вимог етикету, культуру телефонних розмов, бажання виконувати роботу, вміння працювати в команді, постійне навчання (систематичне підвищення свого професійного та загально культурного рівня, оволодіння сучасними технологіями комунікації), прояв поваги до інших, відповідний зовнішній вигляд, виконання своїх обов’язків сумлінно та ввічливо.

 3.3.  Відповідальність перед суспільством

         Працівник суду повинен:

 

3.4. Зовнішній вигляд

        Працівник суду повинен бути охайним, носити  діловий одяг та уникати екстравагантності в зовнішньому вигляді; носити нагрудні прозорі таблички (беджі) із зазначенням свого прізвища, імені, по-батькові та посади          і  називати себе на першу вимогу відвідувачів суду.

3.5. Культура спілкування 

        Працівник суду повинен:

 3.6. Конфіденційність інформації

        Працівник суду повинен:

       Обов’язок працівника суду зберігати конфіденційність інформації не обмежений в часі, не пов’язаний з годинами роботи або терміном працевлаштування в суді.

 3.7. Розуміння та допомога

        Працівник суду повинен :

 3.8. Послідовність

        Працівник суду зобов’язаний завжди поводити себе у спосіб, який би сприяв збереженню та зміцненню довіри громадян у цілісність, неупередженість та ефективність суду.

 3.9. Запобігання конфлікту інтересів

 3.9.1. Конфлікт інтересів – протиріччя між приватними інтересами публічного службовця та його службовими обов’язками, наявність якого може вплинути на об’єктивність та неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи не вчинення дій в процесі його службової діяльності.

 3.9.2Приватні інтереси – будь-які інтереси публічного службовця, обумовлені особистими, родинними, дружніми чи будь-якими іншими позаслужбовими стосунками з іншими особами, в тому числі особисті майнові та немайнові інтереси.

 3.9.3. Попередження конфлікту інтересів

        Працівник суду зобов’язаний:

 3.9.4. Працівник суду не повинен:

        Належне  здійснення правосуддя вимагає, щоб працівники суду  не використовували свою посаду для власної користі. 

3.9.5. Працівникам суду забороняється свідомо просувати чи рекомендувати для працевлаштування до суду своїх близьких родичів в обхід встановлених процедур.

3.10. Несумісні зовнішні інтереси (попередження корупції, вразливість до стороннього впливу, політична або публічна діяльність, подарунки пропозиції або переваги, фінансова діяльність, оприлюднення доходів).

3.10.1. Працівник суду повинен  діяти у політично нейтральний спосіб.

        Працівнику суду забороняється прямо чи опосередковано отримувати подарунки від юридичних або фізичних осіб:

 

3.10.2. Працівник суду, який вважає, що його/її намагаються примусити діяти у спосіб, що є незаконним, невідповідним, або неетичним, пов’язаним з недобросовісним керівництвом, або який іншим чином не відповідає положенням цих Правил, повинен повідомити про це негайно відповідному органу або керівнику апарату суду.

 3.10.3. До подарунків не належать будь-які блага, які отримує не лише працівник, але також інші суб’єкти, які не є підставою для надання суб’єктом неправомірних вигод чи переваг певним особам і не сприймаються як винагорода за певні дії чи бездіяльність суб’єкта доброчесної поведінки в інтересах інших осіб.

 3.10.4. Подарунки визнаються такими, що надані опосередковано, якщо:

  3.11. Поведінка працівника суду

     Поведінка працівника суду поза судом не повинна викликати сумніву в його порядності та чесності, або негативно впливати на роботу чи репутацію суду.

     Працівник суду повинен уникати ситуацій, які можуть загрожувати здоров’ю та безпеці колег; уникати спричинення шкоди навколишньому середовищу.

     У неробочий час працівник суду повинен поводитися таким чином, щоб не зашкодити гідності своєї професії та довірі громадян до суду.

Розділ ІV. Заохочення

 4.1. У разі сумлінного дотримання та виконання цих Правил, за результатами щорічної оцінки (атестації), кожен працівник суду може розраховувати на підтримку, відповідні заохочення з боку керівництва, та/чи кар’єрне просування тощо.

 Розділ V. Відповідальність

 

5.1. Не добросовісне виконання працівником суду обов’язків, або зловживання наданими правами, з огляду на характер порушення, а також порушення вимог цих Правил можуть бути підставою для дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності.

      Відповідальність настає в межах і порядку, встановлених чинним законодавством.

 

Розділ VІ. Прикінцеві положення


6.1. Ці Правила є додатковим ресурсом тлумачення посадових обов’язків працівників суду та частиною (доповненням)  правил внутрішнього трудового розпорядку суду.

 6.2. Ці Правила набувають чинності з дати їх затвердження. Правила доводяться впродовж одного місяця до відома працівників апарату суду, які на час їх затвердження перебувають у трудових правовідносинах.

 6.3. Кожен працівник суду  повинен під підпис ознайомитися з цими Правилами                               (додаток 1). Розписка повинна бути передана до кадрової служби для архівування, копія залишається у працівника.